אוריינות

כיתה ה'2

תיעוד שעור עברית כ"ה בניסן ומשימת המשך שעורי בית

תלמידי ה'2  יקרים ואהובים !

שמחתי מאוד והתרגשתי לפגוש את כולכם בשעור הראשון בזום, כל הכבוד על נוכחות מלאה והשתתפות פעילה בשעור . אתם אלופים!!!

השעור היה לקראת יום השואה. דברנו על התאריך כ"ז בניסן ש בו היתה פריצת מרד גטו ורשה ולכן נקבע ליום הזכרון לשואה ולגבורה.

הכרנו את דמותו של הסופר  אורי אורלב .אורי אורלב נולד בוורשה בירת פולין אביו היה רופא . בשנות השואה נרצחה אמו בידי הגרמנים, ואביו נשבה בידי הרוסים. אורי ואחיו הוסתרו על ידי קרובת משפחה בחדר סגור  בגטו ורשה ,אחר-כך הועברו למחנה ריכוז ברגן בלזן, שם שהו עד ששוחררו כעבור שנתיים על ידי הצבא האמריקאי. הוא ואחיו שרדו את השואה,ניצלו ועלו לארץ ישראל ב1954.

עסקנו בספר האי ברחוב הציפורים שכתב אורי אורלב .

תקציר הספר: עלילת הספר "האי ברחוב הציפורים" )מאת אורי אורלב, הוצאת כתר, 1981 )מתרחשת
בפולין, לקראת סופה של מלחמת העולם השנייה. אלכס הוא נער יהודי שנשאר לבדו במקום מסתור יחד עם שלג, עכבר המחמד שלו. אביו נלקח על-ידי הנאצים, ולפני שהלך הספיק לבקש מאלכס שיחכה לו. עקבותיה של אימו נעלמו, והוא אינו יודע מה עלה בגורלה.
ממקום המסתור שלו, שנותר ממה שהיה פעם הגטו היהודי, יכול אלכס לצפות בנעשה ברובע הפולני. אביו הבטיח לחזור תוך כמה ימים, אך הימים הופכים לחודשים, ובינתיים עליו לשרוד בכוחות עצמו, ממש כמו רובינזון קרוזו על האי הבודד. סיפורו של אלכס הוא סיפור של אומץ, של תושייה, ובעיקר של הישרדות .

בשעור היה שיח מעניין על שם הספר. מה זה אי? איך חיים באי? מה מסמלות הציפורים? מה היתה הרגשתו של אלכס? מה הדאיג את אלכס? חוסר וודאות.תקופת השואה,גטו. כל הכבוד לכל המשתתפים בדיון .

הקראתי לכם את הפרק הראשון עמודים 82-83 ,ענינו במחברת על שאלות 2,3,4, בעמוד 84.

משימת המשך לשעורי בית ליום ראשון בעוד שבוע ב' באייר 26/4/20.

חלק א'- לקרוא את הפרק החמישי של הספר האי ברחוב הציפורים -אלכס מחפש את שלג העכבר. בספר מילה טובה מאוד כרך 2 עמודים 85-86. לענות במחברת על שאלות 10,11,12 בעמוד 87.

חלק ב' -משימת העשרה * **רשות: לקרוא עמודים 88-89 .הנאום של הסופר אורי אורלב כשזכה בפרס אנדרסן . לענות במחברת על שאלות 2,3,4,5,6, בעמוד 90.

חלק ג' *** רשות . למעוניינים בלבד צפיה בסרט כאן . זוהי הצגה לנוער מתאטרון הילדים והנוער אורנה פורת באולפני הרצליה צילמו אותה  ב2014. אורך הסרט שעה .

להתראות בזום בשעור הבא ,מתגעגעת אליכם המורה אתי 

הערה חשובה : מי שהשאיר את הספר בכיתה ייכנס לספר דרך הקישור כאן ,בהצלחה !