מדעים מנהל/ת - לבנה בן דוד

יום שיא בנושא חקר החלל

בס"ד 

 

"לאחר כ- 8 שנים של עבודה על החללית הישראלית הראשונה שתשוגר לירח, עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית לישראל הכריזו כי השיא המיועד, הנחיתה על אדמת הירח, צפוי ב- 13 בפברואר, 2019, לאחר שיגור בדצמבר השנה. בכך תצטרף ישראל למועדון המצומצם של המדינות שהגיעו להישג זה- שלוש סך הכל, המעצמות ארה"ב, רוסיה וסין."

לאור מידע זה ובכדי שהלמידה במדעים תהייה משמעותית ואותנטית החלטנו להוסיף פעילויות בנושא חקר חלל מעבר לפעילויות שאנו עושים בהוראת המדעים .

נפרט מעט מהפעילויות הקיימות :

השתתפות תלמידי אמירים משכבת ה-ו בנים בתחרות  חקר חלל, התחרות הארצית מופעלת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך ומתקיימת זו השנה החמישית, בחסות סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע הטכנולוגיה והחלל, בשיתוף משרד החינוך, הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה באגף המדעים במזכירות הפדגוגית  ובסיוע הקרן להנצחה ממלכתית לזכרו של טייס החלל (האסטרונאוט) הישראלי הראשון אל"מ אילן רמון ז"ל.

מטרות התחרות :

  • טיפוח סקרנות אצל התלמידים וחשיפתם לנושאים מדעיים וטכנולוגיים בתחום החלל.
  • עידוד התלמידים לחשיבה מסדר גבוה, ליצירתיות, ליכולת חשיבה מערכתית, לעבודת צוות, להתמודדות עם תהליך קבלת החלטות, לנקיטת יזמה, למנהיגות, לאחריות, להתמדה ולעמידה באתגרים.
  • הגברת המוטיבציה הלימודית של המשתתפים בתחרות.
  • המשך מורשתו הייחודית של אילן רמון אשר מהווה מודל וסמל של מצוינות, מנהיגות צניעות וערכיות שעל פיהם אנו שואפים לחנך את תלמידינו

תלמידי שכבת ג – לומדים כחלק מתוכנית המדעים הכרת כדור הארץ בחלל.

תלמידי שכבת ה – לומדים כחלק מתוכנית הלימודים היקום ומערכת השמש.

הפעילויות הנוספות שנעשו  השנה הם:

חשיפה למידע בנושא החללית הישראלית הראשונה , השתתפות בבחירת שם לחללית הישראלית הראשונה שקיבלה בסיום התהליך את השם בראשית, השבוע קיימנו מפגש לכל תלמידי ביה"ס עם המכון לחקר החלל והתעופה חורט על דגלו את קידום חקר החלל הישראלי ואת העלאת המודעות לחשיבות חקר החלל בקרב הדור הצעיר.

התלמידים שמעו הרצאה בנושא והשתתפו בסדנאות בנייה של רכבי חלל וחלליות שבסיום הסדנא התלמידים שיגרו את החלליות שבנו בסיוע לחץ אוויר ומים וצפו בשיגור של חללית לגובה של 400 מ' כאשר המהירות הייתה  200 מ/ש לא הוסיף במילים אלה איישם את הפתגם תמונה אחת שווה אלף מילים