קודש

פרשת תצוה - זכור - נקודה מהפרשה - הרב אריאל

נקודה מהפרשה.

פרשת השבוע פרשת זכור – תצווה. בפרשה אנו מוצאים ציווי מיוחד לאהרון הכהן – "ונשא אהרון את שמות בני ישראל … על לבו בבאו אל הקודש לזכרון לפני ה'…"

העם היהודי הוא עם זוכר, זוכר את יום השבת, זוכר את מעשה בראשית ,זוכר את עמלק…
ונציגם של ישראל – הכהן הגדול נדרש לזכור תמיד את שמות בני ישראל. חז"ל מלמדים אותנו כי אהרון הכהן זכה לחושן המשפט על ליבו מפני שבזמן בחירתו של משה לתפקיד המנהיג של עם ישראל "שמח אהרון בליבו". שמחת הלב של אהרון הכהן היא הסיבה שבגללה אהרון זוכה לזכור את שמות בני ישראל על ליבו.
מהי משמעות הדברים? לזכור את עם ישראל יחדיו בכל עת זהו אתגר, בעמנו הנפלא ישנם אנשים שונים ודעות שונות ולעיתים קשה לאחד את כולם יחד. הכהן הגדול נדרש לעבודה מיוחדת של עין טובה , כזו שרואה וזוכרת את כל עם ישראל בכל עת… אהרון הכהן שהתורה מעידה על מידותיו הנפלאות ועל היכולת שלו לראות את הטוב שיש לשני – "וראך ושמח בליבו" .הוא זה שיכול לאחד את כל בני ישראל על ליבו, הוא יכול למרות השוני למצוא את המאחד. ובהמשך גם להיות זה שמשכין שלום.

בימים אלו בהם עם ישראל עובר בירורים חשובים על מהותו ועניינו נדרש מבט של אהרון הכהן, מבט שרואה בעין טובה, מבט שיכול לחבר ובעקבות כך נזכה במהרה לשמות בני ישראל על חושן המשפט.

                                                                                                שבת שלום ופורים שמח אריאל וידר.